"Tantermek versenye"

 
SZEPTEMBER
 
OKTÓBER
 
NOVEMBER
 
DECEMBER
 
JANUÁR
 
FEBRUÁR
 
MÁRCIUS
 
ÁPRILIS
 
MÁJUS
 
JÚNIUS
fotoalbum-link-keskeny

tudasbazis-logo

rejtvenyek jatekok gomb
hit-erkolcstan

esemenynaptar

klebelsberg

ofi

oktatas-hu

mende

evencel

ementor

magyarhelyesiras

angol-tanulas

Látogatóink:

Ma 7

Tegnap 21

Összesen 50933

Az emberiségnek hosszú utat kellett bejárnia ahhoz , hogy  eljusson a mai modern pénz megjelenési formájához.  A  cserekereskedelem kezdetleges formája volt  a gazdasági kapcsolatoknak.

 A régi definíció szerint : A  pénz az a jószág, amely azonnal felhasználható bármely termék,szolgáltatás megvásárlására, adósság megfizetésére.

A pénz fejlődéstörténetének három szakasza van. Az árupénz időszakának  fizetőeszközei : szarvasmarha , teve , só, fűszer , kagyló,  kövek, stb. A következő intervallumot  az arany és a papír alapú pénzhelyettesítők ( váltók ) együttes jelenléte jellemezte. Napjaink érájának  pénze  kétféle formában létezhet: készpénz (bankjegy és érme )  illetve  bankszámlapénz .

 Magyarország 2015-ben csatlakozott ahhoz, az Európa szerte – közel 30 országban -  egy időben zajló kezdeményezéshez, melynek célja, hogy már fiatal kortól segítse a pénzügyi  ismeretek terjesztését, a figyelemfelkeltést a pénzügyi tudatosságra és a  felelősség érzetének továbbfejlesztését. 2017-től az   Emberi Erőforrások Minisztériuma-mint projektgazda-a tananyagot a tanév hivatalos rendjébe is beillesztette.

A Mendei Géza Fejedelem Általános Iskola tavaly  kapcsolódott be ebbe a programba -tudva-hogy nagyon fontos a pénzügyi tudatosság fejlesztése a diákok számára .

 Az előző tanévben  iskolánk  7. és 8. osztályos  diákjai, idén pedig az 5. és a 6. évfolyam tanulói kapcsolódtak be a programba.

A témahét során az egyes tanórákba integráltan megjelent a pénzügyi tudatosság kérdése . A magyar irodalom, történelem, vizuális kultúra , természetismeret,  hon- és népismeret , osztályfőnöki,  informatika , matematika és a technika , életvitel és gyakorlat órákon  került  sor a  téma elmélyült megismerésére. Az ének-zene órákon az ,, Én elmentem a vásárba félpénzzel ’’ című gyermekdallal hangoltunk a témahétre.

A diákok  transzparens  készítésében  mutathatták meg  kreativitásukat , amelynek témája  a pénzügyi tudatosság volt .

Eredmények:

1.helyezett : Bakos Alexandra ,  Kádas Tekla Éva, Sas Rebeka Orsolya ( 6. osztály )

2.helyezett : Csáni-Laczi Hunor, Dénes Szebasztián Zsolt, Huszák Bence, Korbács Levente ( 6. osztály )

3.helyezett : Fekete Máté, Kriskó László, Toronicza Róbert ( 5.a  osztály).

A tanulók megmérethették tudásukat egy vetélkedőn is.

Eredmények:

1.helyezett :  Bakos Alexandra, Huszár Alexandra, Kádas Tekla Éva , Sas Rebeka Orsolya ( 6.osztály)

2.helyezett : Rojtos Dominika, Szvitek Nikolett, Vrábel  Molli (5.a osztály )

3.helyezett :  Csáni-Laczi Hunor, Csipkés- Ferencz Márton, Fábi Viktor, Kun Olivér (6.osztály).

Gratulálok a helyezetteknek!

A témahét közepén  Szarvas Edina, a nagykátai Ipari Szakgimnázium és Szakközépiskola tanára tartott két előadást a tanulók számára. Az előadások  a pénz történetéről , a megtakarításról szóltak . Az interaktív előadások nagy sikert arattak.

A témahét a pénteki eredményhirdetéssel zárult, ahol a vetélkedő résztvevőinek és a transzparensek készítőinek három-három legeredményesebb csapata kapott díjazást, de egyben minden résztvevő elismerést.

A témahét eseményeit és eredményeit mérlegre téve elmondhatjuk, hogy az iskolánkban sikerült beteljesíteni a Pénz7-nek azt a  küldetését, hogy felhívja a figyelmet a pénzügyek fontosságára  és a pénzügyi kultúrára . Megállapítható, hogy  a tanulók helytálltak, a PÉNZ7  TÉMAHÉT elérte  a célját. Remélhetőleg ez a témahét  hagyományteremtő kezdeményezéssé növi ki magát. Köszönöm iskolánk vezetőségének a feltételek biztosítását! Köszönöm a kollégák együttműködését, a  témahét  küldetésének,  a pénzügyi tudatosságnak a beépítését   az egyes tanórákba! Köszönöm  a fényképek elkészítését Paskóné Bán Brigitta és Tamás Kornélia  kolléganőknek!

 

 

 

   Smalkó Jenő
      szervező